Zdrava hrana za snižavanje krvnog pritiska

Globalno, skoro milijardu ljudi ima visok krvni pritisak (hipertenzija), od njih dve trećine su u zemljama u razvoju.

S obzirom da je visok krvni pritisak podmukao i tihi ubica, da donosi pravu pustoš na arterijama , da bismo sprečili mogućnost moždanog udara, srčanog udara, otkazivanja rada bubrega i slepila , neophodno je vrednost krvnog pritiska držati na bezbednom nivou. (Medicina definiše zdrav normalan krvni pritisak, kao manje od 120 / 80 mm živinog stuba.)

Većina ljudi zna da je smanjen unos natrijuma moćan dodatni korak koji se može preduzeti da se smanji krvni pritisak. Ali, da li ste znali da postoji deo zdrave (i ukusne hrane) koju možete da jedete, a ona će vam pomoći u sniženju krvnog pritiska? Srećom po nas, namirnice kao što su banane i tamna čokolada su na listi.

  • Banane

Banane sunajpopularniji voće. Oni su ukusno i relativno jeftino voće ispunjeno vlaknima, kao i mnogim vitaminima i mineralima. Banane su sladak dar majke prirode za snižavanje krvnog pritiska zbog njihovog sadržaja kalijuma, u jednoj banani ga ima najmanje 450 mg! Kalijum je bitan nutrijent koji snižava krvni pritisak umanjujući štetan efekata natrijuma. Deluje kao prirodni diuretik, što više kalijuma unosite u organizam to više natrijuma i vode eliminišete u urinu. Naučnici misle da kalijum takođe aktivno opušta krvne sudove.

Naučno je dokazano da nedostatak kalijuma u ishrani igra ključnu ulogu u podizanju krvnog pritiska. Zaista, dokazano je da se smanjenim unosom kalijuma izaziva značajan porast krvnog pritiska, čak i kod osoba sa normalnim krvnim pritiskom. Nizak unos kalijuma takođe povećava šanse za moždani udar.

Da smanjite krvni pritisak preko dijetetskih sredstava, cilj je dnevni unos natrijuma od 1.500 mg u kombinaciji sa unosom kalijuma od 4.700 mg. Samo dve banane dnevno će vam pomoći da dostignete svoj dnevni cilj od 4.700 mg kalijuma.

  • Tamna čokolada

Verovali ili ne, ovo zabranjeno voće je zapravo magični lek za snižavanje  krvnog pritiska. Koji sastojak crne čokolade toliko koristi krvnim sudovima? Termin polifenoli se koristi da opiše veliku grupu bioaktivnih fitohemikalija za koje je naučno dokazano da štite srce i krvne sudove. Flavonoidi su podgrupa polifenola ( flavonoidi čine oko dve trećine našeg unosa polifenola ).

Zaista, flavonoidi su zdrave biljne hemikalije pronađene u visokoj koncentraciji u voću, povrću i pogodili ste u tamnoj čokoladi. I kakao sadrži mnogo flavonoida. U stvari, tamna čokolada ima tako visoko koncentrisanu količinu flavonoida da je pobedila crno vino.

Nema potrebe za lišavanjem, kada je briga za vaše arterije u pitanju! Iako su lekovi veoma efikasni u održavanju krvnog pritiska , ono što jedete može da ima dramatičan efekat za snižavanje krvnog pritiska.

Zapamtite, sve je u ravnoteži ( natrijuma i kalijuma ). Smanjite unos soli, svoje obroke obogatite namirnicama bogatim kalijumom kao što su dinje, avocado, kuvani spanać, beli pasulj, banane i tamna čokolada, a vi ćete biti nagrađeni održavanjem krvnog pritiska u granicama u kojima treba da bude.

Categories: Zanimljivosti

Nema komentara - ostavite prvi!

Komentariši

Napomena Svi komentari uvredljive sadržine će biti odmah izbrisani.

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *